GAIAKIRI 5
Viies Gaiakiri, mis on ühtlasi 2024/25 õa esimene, sisaldab:
KOOLIJUHI MÕTISKLUS
Mida laps vajab?
Sügisel algab kooliaasta ning laste elurütmi tulevad taas koolipäevad. Suure osa oma päevast veedavad lapsed koolikeskkonnas koos klassikaaslaste ja õpetajatega. Ütlus, et kool on teine kodu, peab igati paika.
Mis on aga see, mis teeb koolipäeva mõnusaks, turvaliseks ja arendavaks, mis loob mälestusi, mida on hea täiskasvanuellu kaasa võtta ning mis ehitavad baasi meie eneseusule ja elujaatamisele ning laovad vundamendi teadmistele.
Teadusuuringutest teame, et iga lapse baasvajadus on olla tunnustatud ja väärtustatud sellisena nagu ta on. Igaühel on talent, mis väärib märkamist ja äramärkimist.
Laste endi ootused koolile on aga üpris lihtsad. Nii Gaia Koolis kui teistes Eesti koolides koolides läbi viidud küsitluste põhjal võime öelda:
Laps vajab, et koolis oleksid head ja mõistvad õpetajad.
Laps soovib, et tunnid ei algaks liiga vara.
Laps ootab, et koolipäevadesse mahuks ka mängu- ja suhtluse aega.
Laps armastab head sööki süüa.
Laps tahab targaks saada.
Olgu tervitatud meie laste eluterved soovid ja vajadused ning toogu alanud kooliaasta meile kõigile soovide täitumist!
Marit Otsing-Saar
juhataja
ÜLEKOOLILISED SÜNDMUSED
Gaia Kooli traditsiooni kohaselt toimus kooliaasta avaaktus värskes õhus, Kadrioru väärikate tammede all. Uue alguse puhul said kõik läbi astuda tähistatud väravatest, soovida uueks kooliaastaks head ja paremat, kuulata pisut kooli andekate õpetajate muusikalisi etteasteid, tuletada meelde Gaia loomise lugu ja astuda üheskoos teele uude kooliaastasse.
24. septembril toimus põhikooli sügisene spordipäev. Seekord sai endaga võistelda koolimaja läheduses asuval Kadrioru staadionil. Päikseline ja soe ilm andis hea tuju ja parimad võimalused end proovile panna. Kõik klassid tegid läbi traditsioonilised alad: 400 m jooks, pallivise, kaugushüpe ning 1.-4. klassil 60 m meetri jooks ja 5.-9. klassil 100 m jooks. Lapsed pingutasid tublisti, staadionilt lahkudes olid kõigil põsed õues liikumisest punased.
Sel õppeaastal tähistasime õpetajate päeva 10. oktoobril. 9. klassi õpilased olid ära teinud suure töö, jaotades omavahel selle päeva tunnid ning valmistades ette tundide tegevused. Päris õpetajad, kes sel päeval oma töö 9. klassi õpilastele heade soovidega üle andsid, said nautida üksteise seltskonda, tutvuda Kadrioru pargi õuesõppe võimalustega ning kuulata head muusikat. Gaia traditsiooni kohaselt toimus päeva lõpus peegeldusring, kus kõik ringis olijad said oma päeva kogemusest rääkida. Õpilaste suust kostis nii optimismi kui väsimust, kuid üldiselt kuulutati päev üheskoos õnnestunuks. Tänud tegijatele ja osa saajatele.
KLASSIDE TEGEVUSED
Loomaaias
6. septembril külastasid 1. klassi õpilased Tallinna loomaaeda. Oli tore päev: lapsed olid aktiivsed loodusuurijad ja täitsid tublilt kaasa võetud zookooli töölehti. Loomaaias käisid õpilased koos 2. klassi ning õpetajate Regina Herodese ja Kaidi Blumiga.
Seenenäitusel
12. septembril käis 1. klass koos õpetaja Regina Herodesega Eesti Loodusmuuseumis 62. seenenäitusel. Lapsed uurisid seeni ja lahendasid iseseiseva ülesande gruppidele “Seenedetektiiv 2024”.
Kartulivõtt
20. septembril toimus 1. klassil esimene suurem kogukondlik Gaia projektipäev. Sõideti Sakusse kartuleid võtma, juhendasid taluperenaine Reeli ja peremees Kristjan. Osales palju lapsevanemaid ja oli ilus päikseline päev. Reeli tegi õuesõpet, rääkis Gaia põhimõtetest ja toidu kasvatamisest. Koos üles võetud kartuleid said pered ka koju kaasa.
Raamatuesitlus
Septembri projektiks oli 1. klassil raamatu “Mina ise” kirjutamine ja kujundamine. 30. septembri perehommikul esitlesid lapsed oma raamatuid üksteisele ja vanematele. Valmisid kaunid omanäolised teosed, kuhu laps joonistas iseennast ja ka teisi pilte. Raamat andis vastuse või vihje küsimustele “Kes ma olen?” ja “Mis mulle meeldib?”. Ülesande sügavam mõte oli, et kunagi hiljem aitab see meelde tuletada, kuidas jääda iseendaks.
Viru rabas
4. oktoobril käis 1. klass koos vanematega matkal “Võluv ja võrratu Viru raba”. 3,4 km retk viis pered ühte Eesti väiksemasse laugastikuga rabasse. Enne maalilisse rabasse jõudmist ääristavad rada valgusrikkad palu- ja nõmmemetsad, mis on ühtlasi ka head seene- ja marjakohad. Otse laudteelt saab tundma õppida rabataimede ja turbasammalde mitmekesisust, tornist näeb hästi raba üldist struktuuri ja laugaste paiknemist.
Kabli külastuskeskuses
8. oktoobril käisid 1. klassi lapsed ja vanemad programmil “Merelt maale ja maalt merele” Kabli külastuskeskuses. Õpiti koos tundma Liivi lahe taimestikku, loomastikku, kalu ja linde, tutvuti rannarahva tööde ja tegemistega kauges minevikus ja tänapäeval. Muuhulgas said kõik teada, mis põhjustavad Liivi lahe ja kogu Läänemere vee õitsemist, ning mõtisklesid mere suuruse, jõu ja ohtude üle.
Positronil
11. oktoobril külastas 1. klass koos õpetaja Regina Herodesega elektrivaldkonna festivali Positron. Festival andis ülevaate, mis on elekter. Lapsed said mänguliselt teada, kuidas elekter meie kodudesse jõuab. Oli erinevaid põnevaid töötubasid, kus sai arvutada, rösteri tööle panna ja tervisliku sepiku viilu röstida, kiigega elektrit tekitada ja palju muud.
Viimsis
14. oktoobril käis 1. klass Viimsis RMK programmil “Lähme õue sügist märkama!”. Selleks, et märgata sügise saabumist looduses, ei pea linnast üldse kaugele sõitma. Kel mahti vaikselt olla ja uurida, saab kasvõi maja hoovis looduse salariigist teada nii mõndagi huvitavat. Programmi eesmärgiks on tunnetada loodust erinevate meeltega ja õppida märkama seal toimuvaid muutusi seoses aastaaegade vaheldumisega.
Taevaskoja liivakivipaljandid
15. oktoobril käis 1. klass Kiidjärve külastuskeskuses matkal “Taevaskojad – looduse pühakoda”. Programmi käigus tehti matkaring Väikeses ja Suures Taevaskojas, tutvuti selle paikkonna looduse, vaatamisväärsuste, rahvapärimuste ning legendidega. Muuhulgas meisterdasid lapsed lehtedest ussi. Oli kirgas ja päikseline imeilus päev. Rongijaamast matka alguspunkti viis teelisi väike rong “Peetrike” ja rongijuht Hanno.
Aegviidus
17. oktoobril käis 1. klass rongiga Aegviidus õuesõppe programmil “Puude detektiivid, puudega sõbraks”. Lapsed orienteerusid ja otsisid nummerdatud puid, arvates ära, mis puuga on tegemist – nad olid väga tublid. Oli ka tunnetusülesanne, kus erinevad loodusest pärit esemed olid kottides. Laps pistis käe kotti ja tunnetas, mis seal on – pajuutud, käbid vmt. Peale looduse uurimist sai veel lõket tehtud ja lauldud Gustav Ernesaksa laulu “Rongisõit”.
Tädu loodusõpperajal
18. oktoobril käis 1. klass Tädu loodusõpperajal kuulamas puude ja looduse lugusid programmil “Metsa sees on puud!”. Kordasime ja õppisime uusi puuliike, kuulasime puude lugusid, avastasime nende elu ja ilu. Õppisime ka samblaid ja samblikke, linde, loomi ja taimi. Kuulasime legende ja lugusid rahvakultuurist. Lõpuks meisterdasime loodusliku pildi.
Loomaaias
6. septembril külastasid 2. klassi õpilased Tallinna loomaaeda. Oli tore päev: lapsed olid aktiivsed loodusuurijad ja täitsid tublilt kaasa võetud zookooli töölehti. Loomaaias käidi koos 1. klassi ning õpetajate Kaidi Blumi ja Regina Herodesega.
Positronil
11. oktoobril külastas 2. klass koos 5. ja 6. klassi ning õpetajate Kaidi Blumi ja Anni Silmaga Eesti Näituste Messikeskuses toimunud elektrivaldkonna noortefestivali Positron 2024. Üritus tutvustas elektri- ja energeetikavaldkonda, osa sai võtta paljudest huvitavatest elektroonikatöötubadest. Üle Eesti oli kohale tulnud umbes 11000 õpilast.
Sügisene projektinädal

14.-18. oktoobril aset leidnud projektinädal oli 2. klassil väga sisukas.
Esmaspäeval oli liikumispäev, kui koos õpetaja Kaidi Blumiga õpiti Pirita spordikeskuses rulluisutama, uuriti trekirada ja matkati Pirita jõe ürgorus. Plaan on igal projektinädalal avastada ühte uut spordiala.

Teisipäev oli looduspäev klassiruumis. Juba varem oli 2. klass käinud Eesti Loodusmuuseumis seenenäitusel. Nüüd panid kõik koos kokku seeneatlase, kus iga laps kirjeldas ja joonistas ühte seent.
Kolmapäeval mindi päriselt loodusesse: õpilased sõitsid külla õpetaja Kaja Karu-Espenbergile. Koos tutvuti Gaia Looduskooli loomadega ja matkati Jalase rabas.
Neljapäeval oli koolis pere- ja raamatupäev. Vanemad tulid ka kooli ja võtsid kaasa oma lapsepõlve lemmikraamatud, mida nad lastele tutvustasid. Lapsed lugesid omakorda kõigile ette neid raamatuid, mida nad hiljuti olid lugenud.
Reedel tegi õpetaja Kaidi Blum 2. klassiga puutööd. Lapsed said valmistada nimesildid ja põletada puidu peale oma nime.
Kesklinna Noortekeskuses
17. septembril käis 3. klass Kesklinna Noortekeskuses. Lapsed uudistasid, millega noortekeskuses tegeletakse ja mängisid erinevaid meeskonnamänge. Kaasas oli õpetaja Regina Laanetu-Sild.
Kuna lastele meeldis väga Kesklinna Noortekeskuses, siis läksid nad oktoobrikuus sinna veelkord – seekord koos kokkama. Valmisid maitsvad kana- ja tofuwrapid. Peale ühist köögi koristamist said lapsed piljardit ja teisi mänge mängida.
Inglirannas
Esimesel oktoobril veetis 3. klass õpetaja Regina Laanetu-Sillaga ilusa projektipäeva Inglirannas. Mere ääres oli lastel tore ja niimoodi toimus lõimitud õpe ainetes inglise keel, eesti keel, matemaatika ja loodusõpetus justkui iseenesest.
Kiek in de Kökis
15. oktoobril käis 3. klass õpetaja Regina Laanetu-Sillaga Kiek in de Köki kindlustustemuuseumis. Seal toimunud muuseumitunnis uuriti, milline oli kunagine sõjameeste elu suurtükitornis. Vahvale ekskursioonile järgnes töölehtede täitmine ja lõpuks sai iga laps endale katapuldi meisterdada.
Raamatupäevad
Projektinädala kolmapäev ja reede möödusid 3. klassil koos õpetaja Säde-Serena Õnnekuuga raamatute seltsis. 16. oktoobril muudeti klassiruum raamatukohvikuks, kus lapsed tutvustasid üksteisele lõppeva õppeperioodi jooksul loetud raamatuid. 18. oktoobril käidi koos Kadrioru Raamatukogus, kus sealne töötaja rääkis raamatukogust, toredatest raamatutest ja laenutussüsteemist.
Sügisene projektinädal
14.-18. oktoobril aset leidnud projektinädal oli 4. klassil väga sisukas.
Esmaspäeval oli inglise keele projektipäev koos 5. klassiga. Õpetaja Maili Treesi grupp vaatas filmi Backyard Wilderness ning tegi ülesandeid seoses looduse, looduse hoidmise, loomade ja nende kohastumustega. Harjutati kuulamist, mõistmist, kirjutamist ja teadmiste väljendamist lühikese kokkuvõttena postril.
Teisipäeval oli meeleolukas liikumispäev koos õpetaja Taivo Püiga Lasnamäe spordihallis.
Kolmapäeval viltisid lapsed õpetaja Helena Karu juhendamisel ja käisid õpetaja Taivo Püiga Reidi teel.
Neljapäeval mängis 4. klass koos õpetaja Hillar Krooniga rahamängu.
Reedel osales 4. klass õpetaja Maili Treesiga Rakett69 Maailmaruumi programmis, kus toimus viktoriin ja lahendati planeetide ja kosmosega seotud ülesandeid.
Etenduse peaproovis
5. klassi armastatud eneseväljenduse õpetaja Aita Vaher kutsus lapsi oma uue etenduse peaproovi vaatama. 25. septembril said lapsed Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumis osa meelelisest rännaklavastusest “Mu meel unus mägede taha”, mis keskendub vaegnägijate maailma tajumisele ja kogemisele. Õpilased käisid teatris koos õpetaja Taivo Püiga.
Rahvusarhiivis
26. septembril käis õpetaja Mari-Liis Kolk lastega Rahvusarhiivis. Teemaks olid ajalooallikad ja ajaloo jäädvustamine, räägiti Eestis olevatest teavikutest. Lõpuks sai meisterdada märkmiku.
Teatris
4. oktoobril käis 5. klass koos õpetaja Mari-Liis Kolkiga Noorsooteatris. Etendus “Ennemuistsed jutud reinuvader rebasest” oli väga innovatiivne.
Positronil
11. oktoobril külastas 5. klass koos 2. ja 6. klassi ning õpetajate Kaidi Blumi ja Anni Silmaga Eesti Näituste Messikeskuses toimunud elektri- ja energeetikavaldkonna noortefestivali Positron 2024. Festival andis infot valdkonnas tegutsevatest ettevõtetest, innovaatilistest projektidest ja karjäärivalikutest – kõike läbi mitmekülgse meelelahutuse ning põnevate ja mänguliste tegevuste.
Projektipäev
14. oktoobril oli inglise keele projektipäev 4. klassiga. Õpetaja Maili Treesi grupp vaatas filmi Backyard Wilderness ning tegi ülesandeid seoses looduse, looduse hoidmise, loomade ja nende kohastumustega. Harjutati kuulamist, mõistmist, kirjutamist ja teadmiste väljendamist lühikese kokkuvõttena postril.
Pirita jõe ääres
17. oktoobril tegi 5. klass koos õpetaja Liina Lemminguga õppekäigu Pirita jõe äärde. Esmalt tuletati meelde jõega haakuvaid termineid. Järgnevalt asuti jõge ja sellega seonduvat kirjeldama. Määrati ka voolusuund ja -kiirus ning lähemalt vaadeldi jõe taimestikku ja loomastikku. Jõe laiuse mõõtmiseks astusid leidlikud õpilased meetersammus üle jõge ületava silla. Õppekäigu lõpetuseks uurisid ja hindasid viiendikud jõe reostust ning puhastasid kallast prahist.
Mis käik see oleks, kui põnevus puuduks. Nii juhtuski, et kes sai vööni märjaks, kellel jäi pastakas kõrgema puuoksa külge (korduvalt) rippuma ja see tuli sealt koostöös, pika ridvaga udides, alla aidata. Hiljem harjutati käelist osavust sama ritva sillalt odana jõemutta visates.
Arvo Pärdi Keskuses
10. septembril käisid kuuendikud koos klassijuhataja Heli Piisanguga Laulasmaal, kus tutvuti Arvo Pärdi loomingu ja eluga. Kuulati Arvo Pärdi teoseid, vaadati helilooja käsikirju, jälgiti teose sündi ja mõtiskleti kõlaotsingute üle. Peale keskuse külastust toimus väike matk läbi nõmmemetsa mere äärde piknikule. Nii sai integreeritud loodusõpetuse metsatüüpide õpe ja muusikatund. Metsas leidis iga õpilane ühe taime, mida uurida ja mille kohta ettekanne teha.
Hirvepargis
6. klass õpib loodusõpetuses erinevaid metsaliike. 17. septembril käisid nad koos õpetaja Heli Piisanguga Hirvepargis. Seal uurisid kuuendikud, milliseid puid dendropargis kasvab ja mis tavapäraselt meie looduses ei kasva. Näiteks kreeka pähklipuu, mille viljugi sai puu alt korjata. Grupitööna pildistati Eestis looduslikult mitte kasvavad liike ning koostati ettekanne valitud liikide kohta.
Etenduse peaproovis
6. klassi armastatud eneseväljenduse õpetaja Aita Vaher kutsus taas oma uue etenduse peaproovi vaatama. 26. septembril said lapsed Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumis osa meelelisest rännaklavastusest “Mu meel unus mägede taha”, mis keskendub vaegnägijate maailma tajumisele ja kogemisele. Õpilased olid tänulikud vahva etenduse eest!
Teatris
1.oktoobril käis 6. klass koos õpetaja Heli Piisanguga Eesti Noorsooteatris. Etendus “Arabella, mereröövli tütar” on kaasaegne lavaefektidega lavastus. Soovitame kõigile!
Positronil
11. oktoobril külastas 6. klass koos 2. ja 5. klassi ning õpetajate Kaidi Blumi ja Anni Silmaga Eesti Näituste Messikeskuses toimunud elektri- ja energeetikavaldkonna noortefestivali Positron 2024. Festival andis infot valdkonnas tegutsevatest ettevõtetest, innovaatilistest projektidest ja karjäärivalikutest – kõike läbi mitmekülgse meelelahutuse ning põnevate ja mänguliste tegevuste.
Kurgja talumuuseumis
14. oktoobril osales 6. klass koos õpetaja Heli Piisanguga Kurgjal Carl Robert Jakobsoni talumuuseumis programmis “Kui tuled ei põle ja vett ei ole”. Tehti tuld ilma tikkudeta, pumbati kaevust vett ja keedeti õues isetehtud väliahjul suppi. Lisaks tutvusid kuuendikud talueluga ja kiikusid külakiigel.
Kinos ja Pae pargis
15. oktoobril käis 6. klass Artise kinos Euroopa laste filmifestivalil vaatamas filmi “Teekond sinumaale”. Päeva mahtus aga ka venekeelne orienteerumine koos õpetaja Dmitri Djuženkoviga Pae pargis ja selle ümbruses.
Kadrioru Kunstimuuseumis
17. oktoobril käis 6. klass koos kirjanduse õpetaja Andreas Eerikuga Kadrioru Kunstimuuseumi tunnis „Antiigi jumalad ja kangelased”.
Keel ja kirjandus
14. oktoobril oli 7. klassil eesti keele ja kirjanduse päev õpetaja Laura Upe Fuchsiga. Osaleti Rahvusraamatukogu programmis “Libastudes libauudistele”. Teiseks said õpilased harjutada loovkirjutamist. Üheks tegevuseks oli teemantluuletuse väljamõtlemine.
Osad õpilased olid nõus oma luuletused avaldama:
Kaneelisaiad
kaneelisai
maitsev imetlusväärne
on ootab liigub
kaneelisai on väga maitsev
sai
Lilleaas
Lill
oranž ilus
õõtsub avaneb särab
see on imeilus taim
taim
Kala
kala
märg limane
ujub muneb sööb
mulle väga meeldib kala
lõhekala
Sügis
päike
särav soe
langevad sajavad sahisevad
lehed muudavad värvi
täht
Laboritund
15. oktoobril toimus 7. klassil põnev keemiatund Tallinna Ülikooli keemialaboris.
Rakett69
16. oktoobril külastasid 7. klassi õpilased koos õpetaja Raili Poolaga Rakett69 Teadusstuudiot ja läbisid programmi “Rakenduslik matemaatika”. Katsetati, avastastati ja võisteldi sarnaselt Rakett69 telesaatele. Ülesanded olid eriilmelised ja kaasakiskuvad ning panid proovile meeskonnatöö oskused.
Vanalinnas
16. oktoobril käisid 7. klassi õpilased ajaloo tunni raames Tallinna vanalinnas orienteerumas. Ürituse viis läbi Tallinna Linnaelumuuseum. Enne orienteerumist tutvusid õpilased Tallinna vanalinna maketiga. Orienteerumise käigus avastati, et Tallinna vanalinnas on paljudel reljeefidel kujutatud lõvisid. Need olid vanasti jõukuse sümboliks.
Keelereisil Narvas
17.-18. oktoobril toimus seitsmendikel koos õpetaja Dmitri Djuženkoviga vene keele ja kultuuri teemaline õppekäik Narva.
Jalutasime Peetri platsile, kus uurisime Narva silti, vaatasime Paul Kerese mälestussammast ja uurisime kuulsa maletaja elulugu. Seejärel läksime mööda Puškini tänavat kuulsa vene luuletaja Aleksander Puškini kuju juurde, kus Dima luges ette ühe luuletuse lõigu. Siis liikusime viie krooni vaate kohta, kus nautisime kauneid vaateid Narva jõele, lossile ja Jaanilinna (Ivangorodi) kindlusele. Laulsime Suprjadki ansambli laulu “Vihma sajab”. Seejärel külastasime Rootsi lõvi kuju, kus tutvusime Narva linna Rootsi ajalooga. Siis läksime jalutama mööda ilusat Narva promenaadi, kus oli mitmeid kalamehi. Sealt algas orienteerumine ja inimeste küsitlus, mis viis meid Raekoja platsile. Lõpuks läksime Victoria bastioni kasemattidesse, kus giid jutustas Narva ajaloost. Õhtul lõõgastusime Narva-Jõesuu spaas.
18. oktoobri hommikul toimusid keelemängud Narva-Jõesuu mere ääres.
Mõlema päeva ilm oli selge: päeval paistis soe päike, pimedas sai vaadelda tähistaevast.
Nõmmel
19. septembril toimus 8. klassil õuesõppepäev Nõmmel. Metsas asuvas grillimiskohas harjutati õpetaja Liia Kanemägi ja Dmitri Djuženkoviga eneseväljendust nii eesti kui ka vene keeles, tehti lõket ja grilliti. Pärast ootas ees Nõmme seikluspark, kus õpilased uurisid ilmakaari ja päikese kulgemist, samuti said kõik kuuel ronimisrajal oma osavuse ja jõu proovile panna. Oli vahva ja tegus õppepäev.
Seenenäitusel
20. septembril käisid kaheksandikud koos õpetaja Ülle Sillasooga Eesti Loodusmuuseumis seenenäitusel. Tutvuda sai laia valiku söödavate, mittesöödavate ja mürgiste seentega. Õpilased valisid endale ühe seeneliigi, mida hiljem lähemalt uurida ja mille kohta klassis ettekanne teha.
Narva-Jõesuus
Reedel, 27. septembril läks 8. klass koos klassijuhataja Dmitri Djuženkoviga peale kooli Narva ja Narva-Jõesuusse. Veedeti koos sõpradega aega ja käidi spaa- ja veekeskuses lõõgastumas ja suplemas. Narvas käidi koos söömas ja jalutamas. Oli vahva puhkusereis, mille jooksul sai palju liikuda, sõpradega koos olla, lõõgastuda, aga ka vene ja inglise keelt harjutada.
Kadriorus
14. oktoobril toimus 8. klassil kirjandustund õues, kus orienteerumismängu kaudu tutvuti Kadrioru pargis asuvate kirjanduslike paikadega. Orienteerumise oli ette valmistanud ja viis läbi õpetaja Andreas Eerik.
Laboris ja jõusaalis
15. oktoobril toimus 8. klassil hommikul põnev keemiatund Tallinna Ülikooli keemialaboris. Peale lõunat mindi aga inimeseõpetuse raames koos õpetaja Anni Silmaga jõusaali külastama. Sealne treener rääkis õpilastele, kuidas jõusaalis trenni teha, näitas ette tugevad soojendusharjutused, tutvustas jõusaali masinaid ning juhendas lõpuvenitust.
Riigikogus
17. oktoobril leidis aset 8. klassi ühiskonnaõpetuse õppekäik Riigikokku. Koos giidiga tegid õpilased ringkäigu Riigikogu hoones ning tutvusid nii Riigikogu ajaloo kui ka tänapäevaga. Lisaks said noored kuulata Riigikogu istungit.
Pirita terviseradadel
18. oktoobril toimus õpetaja Ülle Sillasoo bioloogia tunni raames kaheksandike sambla- ja seeneretk Piritale. Ilusa ilmaga oli mõnus terviseradadel liikuda. Metsast korjati samblaid ja vaadati, kuidas seened kasvavad.
Laboris
15. oktoobril toimus 9. klassil põnev keemiatund Tallinna Ülikooli keemialaboris.
Loomaaias
17. oktoobril käisid noored koos klassijuhataja Mirjam Hakkajaga Loomaaias. Retke eesmärk oli sotsialiseeruda ja sõpradega koos aega veeta.
PROJEKTIKAJA
Kooliaia rajamise projekt jätkus läbi suve ja sügise. Sügiseks oli kobedaks paisunud ka kõrvits ning õitsemist alustanud suve hakul istutatud ja külvatud erinevad lilled. Oma koha leidis ka Gaia kooli kohaselt ringikujuline suur aialaud, mille taga saab nüüd aias õuesõpet teha või niisama mõnusalt sõpradega aega veeta. Septembrikuu jooksul käisid kooliaias toimetamas meie kõige väiksemad – 1. ja 3. klass. Üheskoos tutvuti, mis seal näha ja katsuda saab, istutati nartsissisibulaid ja koristati saaki. Ka õpetajatele kingitud potiroosid leidsid endale koha kooli aia peenral. Loodame, et aed pakub paljudele Gaia kogukonna liikmetele rõõmu ja võimalust käed mullaseks teha.
Kooliaia projekti toetab Tallinna Linnavalitsus.
Projekti Green Connection kohtumine Islandil
Oktoobri esimesel nädalal viibisid õpetajad Raili Poola, Raimond Mägi, Raine Lindepuu ja meie Saku koostööpartner Reeli Ungerson Islandil, et kohtuda Nordplus Junior projekti Green Connection partneritega. Tutvuti kõigi projektis osalevate Islandi koolidega Läänefjordide piirkonnas. Selle piirkonna koolid on väikesed ja hästi lapsesõbralikud. Kohtumise muljed on koondatud esitlusse, millega saab tutvuda siin
21.-22. oktoobril algas Gaia Kooli õpetajate kursus „Teadlik õpetaja“. Esimese osa koolitajad Karis Ross ja Kairi Tozen-Pütsepp panid kokku teadliku suhte koolituse.
Kursuse eesmärk on õpetada ja toetada õpetaja suhtlemisoskusi: eneseväljendus, kuulamine, usalduse ja turvalisuse loomine, konfliktidega tegelemine jne.
Kursus põhineb USAs Harville Hendrixi PhD poolt välja töötatud Imago suhte teoorial (Imago Theory of Relationship). Imago teooria integreerib erinevaid psühholoogilisi, käitumuslikke, filosoofilisi, sotsiaalseid ja vaimseid lähenemisi suhetele. Imago eesmärk on aidata suhetel liikuda uute arusaamade, oskuste ja parema mõistmise suunas, mis loob võimaluse luua elujõulisi ja usalduslikke suhteid.
Koolitusel kombineeriti teooria praktiliste harjutuste ja näidetega. Tegevused hõlmasid suhtlemisharjutusi: õpiti, kuidas oma mõtteid, vajadusi ja emotsioone turvaliselt väljendada; kuidas kuulata – kuidas teha seda tõelise kohaloleku ja huviga, isegi kui teise inimese vaatenurk ei ole sinu oma või on sinu omast väga erinev. Kursusel räägiti ka inimeseks kasvamise teekonnast, närvisüsteemist, emotsioonidest ja mõtetest ning nendega kaasnevatest käitumismustritest.
Esimesel kahepäevasel kursusel osales 16 õpetajat Gaia koolist. Järgnevate nädalate jooksul jagavad osalejad oma kogemusi kursuse jooksul erinevates koostöögruppides Gaia Koolis.
Kursus toimub Erasmus+ projekti Rethinking learning: a holistic approach to education through wellbeing, mida kaasrahastab Euroopa Liidu Erasmus+ programm
EDULOOD
Gaia Kooli 10. klassi õpilane Kaisa Joala osales 28. septembril 2024. a Tartu Ülikooli Teaduskooli poolt korraldataval matemaatika lahtisel võistlusel ning saavutas nooremas rühmas 7. koha (sai auhinnalise III järgu diplomi). Kokku osales 120 õpilast.
Teine 10. klassi õpilane Anna Andranikyan saavutas 21. septembril 2024 Tartu Teaduskooli vabariiklikul keemia lahtisel võistlusel noorema rühma (9.-10. klass) 234 osaleja seast 89. koha.
Palju õnne ja edu Kaisale ja Annale!
TULEMAS ON
16. – 20. detsember – projektinädal
20. detsember – jõulupidu ja jõululaat
23. detsember – 5. jaanuar – jõuluvaheaeg