GAIAKIRI 7
Seitsmes Gaiakiri, mis on ühtlasi 2024/25 õa kolmas ning kajastab jaanuari ja veebruari tegevusi, sisaldab:
KOOLIJUHI MÕTISKLUS
Koosloomise aeg
Veebruarikuu viimane nädal toob Eestimaale alati kaasa pidupäevameeleolu.
On meie kalli Eesti sünnipäev. See on eriline päev, mis tõstab meid kõiki hetkeks kõrgemale argiaskeldustest ning loob võimaluse mõtiskleda kõrgemate väärtuste üle nagu vabadus, ühtehoidmine ja eestlaseks olemine. Eesti sünnipäev on meie kõigi sünnipäev, mis meid ühendab ja lähendab.
Ilus on see Eesti pidupäeva aeg. Õhus on kevade hõngu ning taevas on juba kõrge ja sinine. Maa hakkab sulama ja virguma. Pisiputukad ärkavad ning elu hakkab maa sees kihama, on tunda musta mulla lõhna. Siin-seal on aga maa ikka veel lumevalge. Veel saab nautida suusatamist või uisutamist, mida talveaeg meie pakub. Meie lipu värvid: sinine, must ja valge, elavad kevadel meid ümbritsevas looduses ja loovad koos meiega iga päev uut Eestit.
On looduse ärkamise aeg. On talve lõppemise ja kevade tulemise aeg. On muutumise aeg.
Muutused on elu kulgemise loomulik osa. Muutumine on elu olemus. Mõnikord on vaja lasta möödunul minna, isegi siis, kui see tekitab nukrust. Iga lõpp loob alati võimaluse uue alguse sünniks. Loodus on alatises muutumises. Kogu maailm meie ümber on vastastikuses seoses ning liblika tiivalöök ühes ilmaservas võib põhjustada tormituule teisel pool maakera.
Ka meie koolina oleme alati muutumises ning taasloome end igapäevaselt. Iga koolipäev on millegi uue sünd, kus me kõik oleme võrdsed kaasloojad. Mõnikord soovime ise luua muutust ning võtame liblika rolli, kes tiibu lehvitab. Teinekord märkame, kuidas teise liblika tiivalöögist loodud tuulehoog meieni jõuab ning meil on võimalus leida tasakaal selles muutunud ilmas.
Olgu meil ikka loomisrõõmu, et tiibu lehvitades luua enda ümber rõõmuga uusi võimalusi, arengut ja headust. Ning olgu meil paindlikkust ja kergust, et lennata läbi muutuste tuulte kergelt ja rõõmsalt, jaatades elu ja lastes eluvool end kanda.
Rõõmsat koosloomist meile kõigile!
Marit Otsing-Saar
juhataja
ÜLEKOOLILISED SÜNDMUSED
28. jaanuaril toimus infopäev 2025. aasta sügisel alustavasse 1. klassi tulijatele. Gaia Kooli on oodatud uued särasilmsed õpilased nii statsionaarsesse kui ka koduõppesse. Veebruaris ja märtsis toimuvad proovitunnid ning perevestlused ning juba kevade lõpus saab uus 1. klassi pere esimest korda koguneda ning omavahel tutvuda. Ootame põnevusega!
3. veebruaril jättis Gaia Kool nukralt hüvasti meie armsa eneseväljenduse kunsti õpetaja Kärt Tomingasega (05.04.1967–31.01.2025). Kärdi sügav tarkus, peen esteetika ja vaba vaim toetas kaheksa aasta jooksul meie noorte sirgumist. Kindlasti mäletavad meie õpilased alati, et sirge rüht, vaba hingamine ja ilus eesti keel on inimliku väärikuse aluseks. Oleme tänulikud, et meie õpilastel oli võimalus saada puudutatud Kärdi sügavast soojusest.
Mis on see inimlapse elu
Üks hetk, üksainus silmapilk
Kesk argiaskelduste kiiret melu
Sa läksid … ongi kõik
Kuid tegelikult nüüd kõik alles algab
Su puudutuse sügavuse taipamise võlu
Su hingelind meil headust ülalt kallab
On ühendus
Kus vaja pole sõnu…
Head lendu, armas Kärt
Taaskohtumiseni!
/Luuletuse autor: Raine Lindepuu/
Reedel, 14. veebruaril tõi 4. klass kooli veel rohkem sõprust, naeru ja head tuju, vedades eest ühist sõbrapäeva tähistamist. Riietussoovitus oli kanda sel päeval midagi roosat, punast või südametega. Paljud õpilased ja ka õpetajad jagasid kommi ja teisi väikseid kingitusi. Toimus emoji aardejaht: 4. klass peitis kooli peale emotikone, mida sai siis otsima hakata. Tore oli, et jaht tekitas hasarti igas vanuses õpilastes. Sõbrapäeva tervitusi ja teisi toredaid sõnumeid sai kirjutada ning pilte joonistada nn graffitiseinale. Mitmes klassis meisterdati ja kingiti üksteisele sõbrapäevakaarte. 1. klassi õpilased käisid koos Vanalinna uisupargis.
Päeva lõpetas filmiseanss: 3. korruse saal muutus kinosaaliks ja sinna kogunes nii väikseid kui suuri filmihuvilisi vaatama sõpruseteemalist filmi “Paddingtoni seiklused 2”. Oli üks elevust ja sõprust täis tore päev!
Juba teist aastat sõitis suur osa õpilasi Kuutsemäele mäesuusatama ja -lauatama. Teele asuti hea tujuga. Tartus oli aega natuke jalga sirutada, linna piiluda ja keha kinnitada. Bussiakendest sai imetleda maalilisi talvemaastikke: silmailu pakkusid härmas puud ja ootusärevust suurendas paks lumekiht.
Kuutsemäe talispordilaager toimus sel aastal 18.-19. veebruaril, osales 4.-9. klass ja palju õpetajaid. Ööbida sai juba eelmisest aastast tuttavates majakestes. Kaks päeva olid tihedalt sisustatud: õpilased ja õpetajad suusatasid ja lauatasid, kokkasid, mängisid mänge ja käisid saunas. Teisipäeva õhtul võtsid paljud osa võistkonnamängudest, kolmapäeval sai orienteeruda ning matemaatilisi ülesandeid lahendada.
Juhtus ka ootamatusi. Näiteks 4. klassi majas hakkas radiaator lekkima. Aga poisid olid kohe asja kallal – avastasid vea, organiseerisid kiiresti suure nõu vee kogumiseks ning tegid täiesti iseseisvalt graafiku, kes ja millal anumat tühjendab. Lõpuks leidis õpetaja Rain siiski üles kraani, millest sai ainult selle maja radiaatorid kinni keerata. See tähendas, et majas jäi soe vesi kraanist siiski jooksma, kuid radiaatorid enam ei töötanud. Õnneks päästis olukorra õhksoojuspump.
Päevad olid mõnusa külmakraadiga ja rohke lumega, meeleolu oli hea. Lapsed oli mägedel väga osavad ning paljudel tulid laskumised välja juba väga heal tasemel. Kui välja jätta mõned ekstreemspordiga paratamatult kaasnevad väiksemad vigastused, õnnestus kogu üritus ka sel aastal suurepäraselt.
Projektinädala reedel, 21. veebruaril tähistas Gaia Kooli pere rõõmuga Eesti sünnipäeva. Hommikupoole olid kõik koos oma klassiga. Arutati, mida tähendab igaühe jaoks kodumaa ja Eesti Vabariigi aastapäev. Kaetud olid lauad, kus leidus kiluvõileibu, kartulisalatit, lipuvärvides torte ja muud maitsvat. Õpetaja Mari-Liis Kolk oli kokku pannud Kahooti “Eesti Vabariik 107”, mida mängiti mitmetes klassides. Oli aega ka muljetamiseks, erinevate koolisündmuste meenutamiseks ja tulevikust unistamiseks.
4. klass kirjutas paberitele lõppe lausetele “Mulle meeldib Eestis elada, sest…”, “Mulle meeldib olla eestlane, sest…” ja “Kõige toredam on Eesti juures see, et…”. Neljandikud kleepisid vastused ümber sini-must-valge südame ja panid kõigile vaatamiseks välja.
Päeva lõpus kogunes terve koolipere saali, kus toimus südamlik vabariigi sünnipäeva aktus. Kogu kool laulis koos Eesti hümni ning “Kodulaulu”, kõlas ilus muusika ja luule. 5. klassi poolt korraldatud aktus, mille keskmes oli kaunite fotodega slaidiprogramm, mõjus värske ja innovaatilisena. Tunne oli pühalik ja soe. Tänulikkus sõpradega koosolemisest lõi tõelise kodutunde.
1. klassi õpilased külastasid aga hoopis Kaitseväge. Lapsed said tutvuda masinate ja relvadega, toimus väike riigikaitseõpetus ja tutvuti ka matkavarustusega.
KLASSIDE TEGEVUSED
Inkade raamatukogutunnis
17. jaanuaril külastasid 1. klassi õpilased koos klassijuhataja Regina Herodesega Torupilli raamatukogu tundi “Inkad”. Lapsed said teada palju põnevat inkade ajaloo, kultuuri, koolielu ja uskumuste kohta. Lisaks tutvuti tervisekuu raames inkade elustiili, toitumise ja tervise teemadega.
Orkestrit uudistamas
21.jaanuaril osalesid 1. klassi lapsed Estonia teatri haridusprojektis „Orkestrimäng”. Seal tutvustati õpilastele keel-, puhk- ja löökpillidest koosnevat orkestrit. Koos rahvusooperi orkestrantidega uuriti erinevaid pille, nende kõla ning omapära. Räägiti sellest, kes on dirigent, mis on partituur ja kuidas sünnib muusika.
Lastekirjanduse Keskuses
23. jaanuaril käis 1. klass Eesti Lastekirjanduse Keskuses ekskursioonil. Lapsed kuulasid lugusid, arutlesid lugemise ja raamatute olulisuse üle. Õpilastele tutvustati uuemaid raamatuid ja illustratsioonikunsti.
Õpilasest õpetajaks
1. klassi lastel tekkis idee mängida õpetajaid. Mõeldud – tehtud. Valmistati ette töötoad ja 24. jaanuaril andisid 1. klassi õpilased julgelt tunde 9. klassile. Esmalt tutvustasid 1. klassi lapsed oma projekti “Mina ise”, sest lõpuklassis on edasiste valikute tegemiseks eriti oluline meelde tuletada, kes sa oled ja mis sulle meeldib. Edasi algasid töötoad, kus ülekaalus oli keeleõpe, kuid teemaks olid ka näiteks tants ja loodus.
Miiamilla muuseumitunnis
27. jaanuaril külastasid 1. klassi õpilased Miiamilla lastemuuseumi, kus nad osalesid programmis “Sõbrasamm”, mis toetab häid suhteid klassis ning aitab kiusamist ennetada. Muuseumitunnis õppisid lapsed lähemalt tundma ja mõistma oma tundeid ja emotsioone, neid väljendama, mõtestama ja nendega toime tulema. Lisaks õppisid lapsed, kuidas näha teineteises sarnaseid jooni, kuidas olla hea, tähelepanelik ja hooliv kaaslane.
Hiinaga tutvumas
30. jaanuaril külastasid 1. klassi õpilased Mikkeli muuseumi tundi “Hiina muinasjutt”. Uuriti muuseumi hiina kunsti püsiväljapanekut ja avastati hiina kultuuri pikaajalisi traditsioone, mängiti mänge ja loeti muinasjuttu. Muuseumitunni lõpus sai iga laps meisterdada paberist kauni fööniksi. Muuseumis käimisega tähistas 1. klass Hiina uue aasta saabumist.
Külas 9. klassil
31. jaanuaril said 1. klassi õpilased osaleda 9. klassi poolt organiseeritud päeval. Lõpuklassi õpilased rääkisid väiksematele, mis on kool, kuidas õppida ja mis õpilast kogu põhikooli vältel ees ootab. Rühmatöödes sai koostatud kooliteemaline mõistekaart. Inspireerituna üleilmsest eesti kirjanduse kooslugemise päevast loeti J.Rannapi raamatut “Nublu”. Lisaks mängiti koos malet ja kabet ja planeeriti uusi ühiseid õueprojekte.
Meeskonnatöö, tervis ja loomingulisus
Jaanuaris oli 1. klassis palju rühmatöösid, treeniti erinevaid eluks vajalikke oskusi, sh koostööoskusi. Näiteks koostasid õpilased rühmatööna plakati P.Maiste ja M.Tanilsoo raamatu “Tõnni taskud” tutvustamiseks. Valmis ka kunstiprojekt – plakat: “Tervislik eluviis”, mis kujutas viit vaimse tervise vitamiini. Esimene klass tegeles jaanuaris edasi erinevate näidenditega, etüüdidega ja impovisatsiooniliste näidenditega. Gruppides sündisid ka omaloomingulised näidendid. Veebruarikuus käisid lapsed Pirita Spordikeskuses suusatamas ja tegelesid mõõtmise teemaga praktilises elus.
Sipsikust Pokuni
17. veebruaril käisid 1. klassi õpilased Eesti Lastekirjanduse Keskuse teematunnis “Sipsikust Pokuni”. Tunnis sai lähemalt tutvuda Edgar Valteri poolt joonistatud armastatud raamatutegelastega. Mängiti mänge, kuulati lugusid ja joonistati looduspilte.
Eestimaa ja rahvariided
Projektinädala teisipäeval ja kolmapäeval tegelesid 1. klassi õpilased projektiga „Minu mustrid”, mille eesmärk on uurida oma kodukoha või esivanemate rahvarõivaste värve ja ornamente ning joonistada või maalida kunstiteos seeliku mustrist või mõnest pluusi või vöö ornamendist. Veebruaris oli 1. klassil suuremas fookuses üldisemalt Eesti teemad: isamaalised laulud, rahvakultuur, meie ajalugu, sini-must-valge lipp, rahvussümbolid, pärimused, kombed, meie rahvatantsud ja -laulud.
Riigikogus
20. veebruaril külastasid 1. klassi õpilased Riigikogu. Ekskursiooni raames said lapsed käia erinevates ruumides, uurida istungisaali mikrofone ja laudu-toole. Õpilased kuulasid hoonete ajalugu ja ka seda, kuidas Eesti riik toimib ja mis on Riigikogu. Õppekäik päädis külastusega Pika Hermanni torni – päikselisel päeval avanes sealt imeline vaade.
Lastekirjanduse Keskuses
Algavat raamatuaastat tervitasid 2. klassi õpilased koos klassijuhataja Kaidi Blumiga 10. jaanuaril Eesti Lastekirjanduse Keskuses, kus osaleti raamatukogutunnis “Muinasjutt”. Loeti ja kuulati muinasjutte, õpiti tundma erinevaid muinasjutu omadusi ning lavastati kohapeal ka ise üks muinasjutt.
Tervisemuuseumis
Jaanuaris oli 2. klassi läbivaks teemaks “Inimene ja tervis”, mille raames uuriti inimese keha tervikliku toimimise ja tervisega seotud küsimusi ning külastati reisisadama D-terminalis olevat Eesti Tervisemuuseumi välinäitust “Lapsesuu”. Käidi ka Tervisemuuseumis kohapeal uurimas erinevate valdkondade ja ametite kohta, kes tegelevad inimese tervisega ning samuti selle kohta, mida saame ise ära teha, et terve püsida. 31. jaanuaril osales 2. klass muuseumi haridusprogrammis “Õnnetus ei hüüa tulles”, kus õpilasi suunati mõtlema võimalikele ohtudele ja nende ennetamisele kodus ja kooliteel. Õpiti olema ettevaatlikud ja vajadusel kutsuma abi, harjutati lihtsamaid eakohaseid esmaabivõtteid ning räägiti sellest, kuidas püsida tervena.
Kunstipäev Loomeversumis
17. veebruaril toimus 2. ja 3. klassi ühine projektipäev Nõmmel. Koos õpetajate Helena Karu ja Kaja Karu-Espenbergiga käidi Loomeversumis. Gaia Looduskool tõi stuudiosse norra metskassi pojad ning lapsed katsetasid loomade pildistamist ja said teadmisi, kuidas nendega arvestada. Seejärel meisterdasid nad kipsist loomakujulisi näpunukke ning töötoa lõpuks tegid jalutuskäigu austraalia karjakoer Twinkle’iga. Lisaks oli vahva näha, kuidas ruum ise inspireeris lapsi avastama seal olevaid võimalusi – tekkis grupp õpilasi, kes soovis näha, kuidas töötab kudumismasin ja seda neile ka tutvustati.
Talisport
18.veebruaril toimus 2. ja 3. klassi traditsiooniline projektinädala liikumispäev, kus tehakse tutvust uute põnevate spordialadega. Seekord käidi Tondiraba Jäähallis tutvumas iluuisutamise treeningutega. Samuti käisid õpilased jaanuari ja veebruari liikumisõpetuse tundides Pirita Spordikeskuses õpetaja Taivo Püi juhendamisel suusatamas.
Traditsiooniline raamatupäev
21. veebruaril toimus 2. klassi seekordse projektinädala raamatupäev, kus pehmetel kootud käsitöövaipadel istudes tulid klassiringis tutvustamisele õppeperioodi jooksul laste poolt loetud raamatud. Üksteisele jutustati kaasahaaravaid lugusid ja vaadati koos raamatute illustratsioone.
Õuesõpe Kadriorus
Jaanuari alguses kohe peale vaheaega nautisid 3. klassi õpilased koos klassijuhataja Regina Laanetu-Sillaga projektipäeva Kadrioru pargis ja Kumu ümbruses. Tehti õuesõpet ja lasti lumest ehitades fantaasial lennata.
Lennusadamas
11. veebruaril käis 3. klass Lennusadama muuseumitunnis “Elu Läänemerel”. Muuseumitunni eesmärk oli tutvustada lastele Läänemerd ja tema eripärasid ning kujundada keskkonnahoidlikke hoiakuid. Uuriti ka laevu ja ameteid.
Kunstipäev Loomeversumis
17. veebruaril toimus 3. ja 2. klassi ühine projektipäev Nõmmel. Koos õpetajate Helena Karu ja Kaja Karu-Espenbergiga käidi Loomeversumis. Gaia Looduskool tõi stuudiosse norra metskassi pojad ning lapsed katsetasid loomade pildistamist ja said teadmisi, kuidas nendega arvestada. Seejärel meisterdasid nad kipsist loomakujulisi näpunukke ning töötoa lõpuks tegid jalutuskäigu austraalia karjakoer Twinkle’iga. Lisaks oli vahva näha, kuidas ruum ise inspireeris lapsi avastama seal olevaid võimalusi – tekkis grupp õpilasi, kes soovis näha, kuidas töötab kudumismasin ja seda neile ka tutvustati.
Liikumispäeval uisutamas
18.veebruaril toimus 3. ja 2. klassi traditsiooniline projektinädala liikumispäev, kus tehakse tutvust uute põnevate spordialadega. Seekord käidi Tondiraba Jäähallis tutvumas iluuisutamise treeningutega. Samuti käisid õpilased jaanuari ja veebruari liikumisõpetuse tundides Pirita Spordikeskuses tutvumas murdmaasuusatamise algtõdedega õpetaja Taivo Püi juhendamisel.
Loodusmuuseumis
12. veebruaril käis 4. klass koos klassijuhataja Maili Treesiga Eesti Loodusmuuseumis, kus osaleti keskkonnahariduslikus õppeprogrammis “Elu areng Maal”. Muuseumitunnis tutvustati eluslooduses toimunud muutusi, mis on Maa pika ajaloo jooksul aset leidnud ja kuidas me kõike seda teame. Koos õpilastega uuriti kivistisi ja arutleti taime- ning loomariigi arenguetappide üle.
Väitlemine ja olukordade lahendamine
Veebruari projektinädal algas hoogsalt ja arutlevalt – väitlusega! Lapsed said parema arusaama sellest, millised väited on väitluses mõistlikud ja millised mitte. Peale talisporti sukeldumist Kuutsemäel olid 20. veebruaril teemaks elulised tarkused ja eneseanalüüs. Tehti harjutusi teemal “Mida ma saan ja mida ma ei saa kontrollida”, mis andis lastele hea arusaama sellest, kuidas elu olukordi lahendada. Samuti mängiti “Mida teeksin selles olukorras?” – arutelud olid küpsed ja läbimõeldud.
Teatris
4. veebruaril käis 5. klass koos Ramsese emaga teatris. Vaadati Eesti Noorsooteatri lavastust „Lahenduste ministeerium”, mis keskendub küsimusele, kuidas maailma paremaks muuta ja mida me ise saame selleks teha, et elu oleks parem, turvalisem ja rõõmsam.
Kinos
17. veebruaril käisid viiendikud õpetaja Anni Silmaga nautimas mitmeid prestiižikaid auhindu ja hiljem ka Oscari võitnud filmi “Flow” ehk “Vooluga kaasa”. Selle loo peategelaseks on vapper, ettevõtlik ja ka väga inimlik kass, kes oma müstilisel eksirännakul kohtub paljude huvitavate karvaste ja sulelistega.
Projektinädal
6. klassil oli veebruari projektinädalal mitmeid toredaid ettevõtmisi. Muuhulgas valmistati koos klassijuhataja Heli Piisanguga sushit ning tehti plaane saabuva vastlapäeva tähistamiseks. Selleks uuriti vanu vastlakombeid ja koostati ühiselt plakat.
Vene keele võistlus
6. veebruaril toimus Püünsi Põhikoolis vene keele võistlus, kus 7.-8. klassi õpilased ei võistelnud mitte ainult oma vene keele oskuses, vaid said ka oma eruditsiooni näidata: kasuks tuli Euroopas reisimine ja isegi multifilmide vaatamine. Traditsioonilisel võistlusel “Русский язык – интересно и просто!” osales 42 õpilast Tallinna, Harjumaa, Rakvere ja Valgamaa koolidest. Gaia Koolist osales neli õpilast: Doris 7. klassist ning kolm 8. klassi tüdrukut. Õpilastega käis võistlusel vene keele õpetaja Dmitri Djuženkov.
Bioloogia laboris
Projektinädala esmaspäeval, 17. veebruaril käisid õpilased õpetaja Ülle Sillasooga Tallinna Ülikooli bioloogia laboris. Seitsmendikud tutvusid mikroskoobi ehituse ja preparaadi valmistamisega mikroskoobiga vaatlemiseks. Edasi toimus taime- ja loomarakkude vaatlemine: kõik said mikroskoobi all uurida sibula ning oma suu limaskesta rakke.
Vene keele võistlus
6.veebruaril toimus Püünsi Põhikoolis vene keele võistlus, kus 7.-8. klassi õpilased ei võistelnud mitte ainult oma vene keele oskuses, vaid said ka oma eruditsiooni näidata: kasuks tuli Euroopas reisimine ja isegi multifilmide vaatamine. Traditsioonilisel võistlusel “Русский язык – интересно и просто!” osales 42 õpilast Tallinna, Harjumaa, Rakvere ja Valgamaa koolidest. Gaia Koolist osales neli õpilast: Karoliina, Grettel ja Dolores 8. klassist, lisaks üks 7. klassi tüdruk. Õpilastega käis võistlusel vene keele õpetaja Dmitri Djuženkov.
Reaalainete päev
Projektinädala esmaspäeval, 17. veebruaril käisid õpilased bioloogiaõpetaja Ülle Sillasooga Tallinna Ülikooli bioloogia laboris. Kaheksandikud vaatlesid mikroskoobiga taime organite rakke: leherakke ja õhulõhesid, tärkliseterasid ning õietolmuterasid. Peale laborit toimusid tegevused koolimajas, kus õpiti füüsikat ja matemaatikat.
Humanitaarainete päev
20. veebruaril keskenduti eesti keele õpetaja Andreas Eeriku ja paljude õpilaste loovtööde juhendaja Anni Silmaga loovtööde kirjutamisele. Pealelõunal harjutasid kaheksandikud õpetaja Dima Djuženkoviga, kuidas kohvikus vene keeles suhelda. Seejärel suundusid paar julget koos vene keele õpetajaga päris pelmeenikohvikusse, et seal keeleoskust praktiseerida.
Väikeste õpetajate käe all
1. klassi lastel tekkis idee mängida õpetajaid. Mõeldud – tehtud. Valmistati ette töötoad ja 24. jaanuaril andisid 1. klassi õpilased julgelt tunde 9. klassile. Esmalt tutvustasid 1. klassi lapsed oma projekti “Mina ise”, sest lõpuklassis on edasiste valikute tegemiseks eriti oluline meelde tuletada, kes sa oled ja mis sulle meeldib. Edasi algasid töötoad, kus ülekaalus oli keeleõpe, kuid teemaks olid ka näiteks tants ja loodus.
Külas oli 1. klass
31. jaanuaril said 1. klassi õpilased osaleda 9. klassi poolt organiseeritud päeval. Lõpuklassi õpilased rääkisid väiksematele, mis on kool, kuidas õppida ja mis õpilast kogu põhikooli vältel ees ootab. Rühmatöödes sai koostatud kooliteemaline mõistekaart. Inspireerituna üleilmsest eesti kirjanduse kooslugemise päevast loeti J.Rannapi raamatut “Nublu”. Lisaks mängiti koos malet ja kabet ja planeeriti uusi ühiseid õueprojekte.
Koplis oskusi omandamas
Jaanuarikuuga sai 9. klassil läbi poolteist aastat kestnud käsitöö- ja tehnoloogiaõpe koostöös Tallinna Rakendusliku Kolledžiga, mille raames käisid õpilased üle nädala pikemal õppesessioonil Koplis. Sel õppeaastal omandas 9. klass mitme erineva õpetaja juhendamisel sepatöö, mesinduse ja puukäsitöö oskusi. Eelmisel aastal õppisid nad puhastusteenindust, torutöid, viltimist, õmblemist ja teksiilitrükki. 7. ja 8. klassi õpingud Kopli meistrite käe all kestavad sel aastal veel edasi. Loodetavasti saavad ka järgnevatel õppeaastatel kõik Gaia Kooli kolmanda kooliastme õpilased käia Tallinna Rakendusliku Kolledži hästi sisustatud töökodades õppimas mitmeid erinevaid oskusi nagu näiteks veel kokkamine, metallehistöö, aiandus jpm.
PROJEKTIKAJA
Gaia õpetajad on usinad õppijad
Igal koolivaheajal on õpetajad ise õpilase rollis. Maailm on täis põnevaid teadmisi, mis ootavad uurimist ning Gaia õpetajad on loomult uudishimulikud. Jaanuari koolivaheajal täiendasid õpetajad oma teadmisi projektõppest ning tegid ühiseid plaane talviste projektide korraldamiseks. Veebruari vaheajal planeeriti kevadpoolaasta projekte, et kõik meie toredad kevadised ettevõtmised juba aegsasti planeeritud saaksid.
Käimasoleva Erasmus+ projekti “Õppimise ümbermõtestamine: terviklik lähenemine haridusele heaolu kaudu” raames toimus veebruari koolivaheajal järjekordne õpetajate koolituspäev. Seekord oli meil külas Katrin Otsing Noored kooli programmist, kes viis läbi koolituse teemal “Kuidas toetada õpilase õpioskuseid”. Seminari käigus tutvuti õpistrateegiatega, jagati mõtteid ja kogemusi. Ikka kõik selle eesmärgiga, et õppimine ja õpetamine Gaia koolis oleks õpilasest lähtuv ja toetaks nii õpilast kui õpetajat.
Erasmus+ projekti läbiviimist kaasrahastab Euroopa Liit.
EDULOOD
Olümpiaadid
Jaanuaris oli võimalus õpilastel osaleda mitmetel olümpiaadidel. 8. jaanuaril toimus bioloogiaolümpiaadi koolivoor 6.-9. klassile ja 14. jaanuaril geograafiaolümpiaadi koolivoor 7.-9. klassile. Mõlemast olümpiaadist võttis osa meie 9. klassi õpilane Ida-Liisa Välli, kes pääses bioloogias koolivoorust edasi piirkonnavooru. Ühiskonnaõpetuse 6.- 9. klasside olümpiaadil osales tänavu Gaia Koolist 12 õpilast. Aitäh õpilastele, kes oma teadmised ja oskused olümpiaadidel proovile panid ning meie kooli esindasid!
Noore kunstniku preemia
Gaia Kooli 10. klassis õppiv Amira Yaroshenko pälvis teise koha Ilon Wiklandi nimelise noore kunstniku preemia konkursil. Auhinnad anti üle 5. veebruaril, illustraator Ilon Wiklandi 95. sünnipäeval. Konkurss sai alguse 2014. aastal Ilon Wiklandi soovist julgustada ja innustada Eesti noori end arendama ja proovile panema. Sel aastal laekus konkursile 48 tööd kuueteistkümnelt 14–18aastaselt noorelt Tallinnast ja Harjumaalt, Lääne-, Pärnu-, Rapla- ja Saaremaalt. Töid saadeti nii kunsti- kui tavakoolidest. Osalejad pidid sel aastal illustreerima eesti muinasjuttu “Püha Jüri ja meremadu”. Näitust konkursi parimatest töödest näeb Haapsalus Iloni Imedemaal märtsi lõpuni.
TULEMAS ON
4. märts – vastlapäev
11. märts – Gaia Kooli sünnipäev
14. märts – emakeelepäev
21. märts – algavad 9. klassi katseeksamid
7.-11. aprill – projektinädal
7.-8. aprill – loovtööde kaitsmine
11. aprill – Vaba Lava
14.-20. aprill – koolivaheaeg